Öka trafiken till företagets webbplats!

Öka trafiken till företagets webbplats! Se till att rätt innehåll kopplas till rätt sökord/sökfras så ökar antalet kvalitativa besökare till webbplatsen. Det handlar inte enbart om kvantitet, utan även om kvalitet på besöken!

Traffic – när man vill öka trafiktillströmingen (traditionell sökmotoroptimering)Propects – identifierar och fÃ¥ngar in prospekts som besöker webbplatsenCustomer – konverterar besökare till kunderRanking – förbättra rankingen pÃ¥ utvalda nyckelord/sökfraser.

Support – stödtjänster för företag som själva sköter arbetet med att sökmotoroptimera sin egen webbplatsVi lanserar nästa steg inom sökmotoroptimering!

Genom ”mÃ¥lanpassad sökmotoroptimering” sätter vi mÃ¥let för arbetets utfall i fokus. Vad skiljer dÃ¥ ”mÃ¥lanpassad sökmotoroptimering” mot tradtionell sökmotoroptimering som idag praktiseras av de flesta företag inom sökmotoroptimeringsbranschen?

Traditionellt handlar sökmotoroptimering om att förbättra en webbsidas ranking pÃ¥ sökmotorernas resultatlistor med hjälp av enskilda nyckelord och sökfraser. Ett arbete som oftast leder till bättre ranking i sökmotorernas sökresultat och mertrafik till webbplatsen. Men även om trafiken till webbplatsen ökar sÃ¥ har man enbart lett besökaren till företagets ”skyltfönster”. MÃ¥let med besöket harman inte fokuserat pÃ¥ utan det ska liksom uppfyllas av sig själv när besökaren nÃ¥rwebbplatsen.

”Med mÃ¥lanpassad sökmotoroptimering ändrar vi pÃ¥ detta och lanserar en helhetslösninginriktad pÃ¥ affärsmÃ¥let med webbplatsen! Vi sätter mÃ¥let med webbplatsen i fokusistället för att enbart öka trafiken.”

Målanpassad sökmotoroptimering

”MÃ¥lanpassad sökmotoroptimering” utgÃ¥r frÃ¥n uppsatta mÃ¥l och arbetar sig ”bakÃ¥t” genom sökmotoroptimeringsprocessen för att ta fram en strategi för arbetet. Processen är uppbyggd kring besökarnas beteende pÃ¥ webbplatsen, sk. ”beteendeinriktad sökmotoroptimering”.

Den största och mest pÃ¥tagliga skillnaden i arbetet med ”mÃ¥lanpassad sökmotoroptimering”är att man leder besökaren som kommer till webbsida till rätt mÃ¥l. En webbplats kan ha olika mÃ¥l för olika delar av webbplatsen och ska därför anpassas till sina unika mÃ¥l när man arbetar med sökmotoroptimering.

Ökad trafikvolym ger inga resultat om man inte fokuserar på att besökare nutför det Ni vill att de ska göra när de väl hamnat på webbsidan.

Ni kan även beställa enskilda rapporter och analyser som t.ex. en nulägesrapport över företagets nuläge på webben, nyckelordsanalyser eller konkurrentanalyser.

2 svar på ”Ã–ka trafiken till företagets webbplats!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *