Öka trafiken till företagets webbplats!

Öka trafiken till företagets webbplats! Se till att rätt innehåll kopplas till rätt sökord/sökfras så ökar antalet kvalitativa besökare till webbplatsen. Det handlar inte enbart om kvantitet, utan även om kvalitet på besöken!

Traffic – när man vill öka trafiktillströmingen (traditionell sökmotoroptimering)Propects – identifierar och fångar in prospekts som besöker webbplatsenCustomer – konverterar besökare till kunderRanking – förbättra rankingen på utvalda nyckelord/sökfraser.

Support – stödtjänster för företag som själva sköter arbetet med att sökmotoroptimera sin egen webbplatsVi lanserar nästa steg inom sökmotoroptimering!

Genom ”målanpassad sökmotoroptimering” sätter vi målet för arbetets utfall i fokus. Vad skiljer då ”målanpassad sökmotoroptimering” mot tradtionell sökmotoroptimering som idag praktiseras av de flesta företag inom sökmotoroptimeringsbranschen?

Traditionellt handlar sökmotoroptimering om att förbättra en webbsidas ranking på sökmotorernas resultatlistor med hjälp av enskilda nyckelord och sökfraser. Ett arbete som oftast leder till bättre ranking i sökmotorernas sökresultat och mertrafik till webbplatsen. Men även om trafiken till webbplatsen ökar så har man enbart lett besökaren till företagets ”skyltfönster”. Målet med besöket harman inte fokuserat på utan det ska liksom uppfyllas av sig själv när besökaren nårwebbplatsen.

”Med målanpassad sökmotoroptimering ändrar vi på detta och lanserar en helhetslösninginriktad på affärsmålet med webbplatsen! Vi sätter målet med webbplatsen i fokusistället för att enbart öka trafiken.”

Målanpassad sökmotoroptimering

”Målanpassad sökmotoroptimering” utgår från uppsatta mål och arbetar sig ”bakåt” genom sökmotoroptimeringsprocessen för att ta fram en strategi för arbetet. Processen är uppbyggd kring besökarnas beteende på webbplatsen, sk. ”beteendeinriktad sökmotoroptimering”.

Den största och mest påtagliga skillnaden i arbetet med ”målanpassad sökmotoroptimering”är att man leder besökaren som kommer till webbsida till rätt mål. En webbplats kan ha olika mål för olika delar av webbplatsen och ska därför anpassas till sina unika mål när man arbetar med sökmotoroptimering.

Ökad trafikvolym ger inga resultat om man inte fokuserar på att besökare nutför det Ni vill att de ska göra när de väl hamnat på webbsidan.

Ni kan även beställa enskilda rapporter och analyser som t.ex. en nulägesrapport över företagets nuläge på webben, nyckelordsanalyser eller konkurrentanalyser.

2 reaktion på “Öka trafiken till företagets webbplats!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *